CITY OF JOY


In the City of Joy onderzoekt een groep jongeren met verschillende culturele achtergronden op theatrale wijze hoe je een (tijdelijke) vreedzame, democratische gemeenschap kunt bouwen. Hierbij laten ze zich inspireren door het na-oorlogse Hongaarse Weeshuis Gaudiopolis.

HET PROJECT

Verschillende groepen in onze samenleving worden steeds meer tegenover elkaar geplaatst. Hierdoor lijkt de samenleving minder verdraagzaam te worden ten opzichte van mensen met een andere culturele achtergrond. ‘Zij onderschrijven niet onze culturele normen en waarden’, is de politieke tendens. ’De integratie is mislukt.’

Het Weeshuistheater werkt in dit project samen met Vluchtelingenwerk Dordrecht, AZC Zwijndrecht, Stichting Jongeren van de Wereld en Cultuurcentrum ToBe.

Met artistieke bijdragen van Nina Hitz, Richie Anoxi, Marijke de Vos, Luke Deane, Christine Cornwell en Erik-Ward Geerlings.

Met dank aan het VSB-Fonds, het V-fonds en de Gemeente Dordrecht.

Foto's:  Kevin Kessels
Poster: Jan Willem van Hemert